Jak psát články na blog

Možná si myslíte, že víte, jak správně napsat článekNapsat kvalitní článek, ale není snadné. Vyžaduje to přípravu a spoustu kroků při úpravě článku. Pokud tyto kroky zanedbáte, váš článek si mnoho lidí nepřečte. A to by byla škoda. Články jsou tím nejdůležitějším na blogu. Kvůli nim se lidé na blog rádi vrací. Pamatujeme si především originální blogy. Ty, kde autor má svůj vlastní styl a nemáme pocit, že to samé jsme už jinde četli stokrát. Ty, které k nám mluví přirozeně, jako bychom se bavili s přítelem.

Pokud neplánujete články, plánujete neúspěch blogu

Psaní článku začíná už jeho plánováním. Pokud si vytvoříte plán, nehrozí vám, že nebudete vědět o čem máte psát. Bude pro vás snazší dodržovat naplánovaný harmonogram. Téma článků jen na vás. Můžete si vybrat několik kategorií o kterých budete psát a nebo třeba jiné téma každý měsíc. Snažte se publikovat články pravidelně. Jedině tak získáte věrné čtenáře a zákazníky.

U každého příspěvku byste si měli stanovit jasný cíl. Jaká je hlavní myšlenka článku? Co mají čtenáři po přečtení článku udělat? Berte v úvahu nejen zájmy čtenáře, ale také svoje vlastní. Podporuje článek mou byznys strategii? Pomůže mi prodat víc zboží? Pomůže vylepšit mou autoritu? Přivede mi další klienty? Jaký je nejlepší formát pro sdělení tohoto obsahu?

Analýza klíčových slov napoví, co lidé hledají

Články na svém blogu byste měli psát o tématech, která zajímají nejen vás, ale také vaše čtenáře a které lidé aktivně vyhledávají. Udělejte průzkum klíčových slov – to jsou vyhledávací výrazy, které lidé zadávají ve vyhledávačích. Pro vyhledávání klíčových slov můžete použít plánovač klíčových slov v Skliku nebo v Google Ads. Najděte si alespoň 3 slova ke každému článku.

Hledejte slova s vyšším počtem hledání a nižší konkurencí. Na nejčastěji vyhledávané a obecné výrazy nejspíš nebudete mít šanci zobrazit se na přeních příčkách. Proto vyhledávejte longtail výrazy – dvouslovná a víceslovná spojení. Lidé už mají konkrétnější představu o tom co hledají a můžete jim nabídnout relevantnější odpověď.

Nedávejte rady, dávejte návody

Články můžete psát v textovém editoru nebo rovnou na blogu. V editoru Gutenberg si můžete nastavit režim celé obrazovky. Zaměříte tak svou pozornost pouze na článek, který píšete. Užitečné také je si předem napsat osnovu článku.

Příspěvky pište tak, aby byly pro čtenáře užitečné. Nepište jen o tom, co by měli čtenáři udělat, ale dejte jim praktický návod. Popisujte detaily, pište pokyny, sdílejte zajímavé příklady, externí zdroje, infografiky a fotky. Nebojte se podělit o svoje vědomosti. Čím víc zajímavého obsahu svým čtenářům nabídnete, tím víc budou od vás chtít vědět. Nepište povrchně, ale snažte se článkem pokrýt celé téma, tak aby čtenář po jeho přečtení udělal významný pokrok. Sdílejte novinky z oboru a málo známé vychytávky.

Text čleňte do krátkých odstavců. Vytučněte zajímavý text a používejte odrážky a číslované seznamy. Text bude díky tomu přehlednější. Článek nikdy nepublikujte ve stejný den, jako jste ho napsali. Pouze s odstupem času uvidíte stylistické a gramatické chyby. Článek můžete dát přečíst někomu dalšímu, který vám dá své podnětné připomínky. Do článku vlože zajímavý multimediální obsah. Obrázky pomáhají členit text, vyvolávají emoce a ilustrují obsah. Ještě víc návštěvníci blogu ocení zvuk a video.

SEO optimalizace článku

Často se zdůrazňuje, že články máme psát především pro lidi. Ale aby lidé článek přečetli, musí ho nejdříve najít. Najdou ho nejčastěji zadáním klíčových slov ve vyhledávačích. Pokud se nám povede napsat dobrý článek, bude se zobrazovat na prvních místech na vysoce hledaná klíčová slova. Díky tomu bude mít váš blog vysokou návštěvnost. Proto byste měli určitý čas věnovat úpravě článku.

SEO optimalizace by se měla stát součástí vaší rutiny při psaní článku. V podstatě se jedná o to, že vámi vybraná klíčová slova a jejich synonyma vložíte do článku na ty správná místa. Nejde o to, mít ve článku 50x napsané jedno klíčové slovo, ale mít ho tam, kde to vyhledávač považuje za důležité. Článek by měl být srozumitelný především pro lidi, protože to oni budou váš blog číst a nakupovat vaše zboží.  Přesto byste měli nahradit neurčitá zájmena konkrétními podstatnými jmény.

Kontrolní seznam pro umístění klíčových slov ve článku:

  1. Název článku
  2. URL adresa
  3. Nadpisy
  4. První odstavec, text článku
  5. Názvy obrázků
  6. Kategorie, štítky

Článek doplňte o odkazy, ať už na svoje starší články, affiliate odkazy či jiné zajímavé stránky. Pokud odkaz směřuje z vašeho webu, měl by se otvírat v novém okně. Jedinou výjimkou je, pokud se jedná o odkaz, ze kterého by si měl návštěvník něco koupit. Potom zbytečně nerozptylujte jeho pozornost a pošlete ho na prodejní stránku.

Na závěr nezapomeňte napsat, co má čtenář po přečtení článku udělat. Má nakoupit vaše zbožípřihlásit se k odběru vašeho newsletteru, napsat komentář nebo sdílet článek. Můžete vytvořit „magnet na zákazníky“, aby se přihlásili do vašeho newsletteru a vy jim na oplátku za to zpřístupníte unikátní obsah. Podrobněji o „lead magnetu“ budu psát ve článku o emailingu.

Publikování článku je teprve začátek

Napsání článku a jeho publikování, je jen polovina práce na blogu. Tou druhou je propagace blogu a jeho obsahuPokud se marketingu nechcete věnovat, blog si ani nezakládejte. Protože když váš blog nikdo nenajde, tak ho ani nikdo nebude číst. Na to, že vás někdo sám od sebe objeví mezi tisíci dalšími blogy, nespoléhejte. Marketingu se budu věnovat v dalším článku.

Plánujete dopředu svoje články? Provádíte analýzu klíčových slov? Optimalizujete články pro SEO? 

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *